BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 September 2010, 13:35:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
22.313 aantal berichten in 2.021 topics door 386 geregistreerde leden
Nieuwste lid: doggydog
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  Algemeen/General
| |-+  Over de site/About the site (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Uitbreiding webdiensten bt1100bulldog.eu
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Uitbreiding webdiensten bt1100bulldog.eu  (gelezen 5202 keer)
Bulldoggy
Betalende leden
Full Member
Geslacht: Man

NL - Heerlen (Limburg)

« Gepost op: 26 Juni 2008, 13:47:28 »

Het onderwerp is al eerder aangesneden maar ik wil toch terugkomen op het publiceren van foto's op de beschikbare webruimte van bt1100bulldog.eu.

Een prachtig Bulldog treffen zoals recentelijk in Lichtenau levert al snel grote hoeveelheden foto's op. Deze worden dan veelal in topics met hyperlinks naar externe 'image hosting websites' gepubliceerd zodat deze makkelijk(er) en in een geschikte(re) vorm op te roepen zijn (zoals slide shows). Binnen deze constructie bevindt zich meteen een groot nadeel. Wanneer dergelijke - vaak gratis - websites verdwijnen zijn ook de foto's verdwenen. Ook is het tonen van foto’s ter verduidelijking van sommige topics vaak gewoon noodzakelijk, dus daar schuilt ook een probleem. Daarnaast worden de foto's afhankelijk van de gekozen website en publicatiemethode in verschillende verschijningsvormen getoond, wat een en ander behoorlijk rommelig maakt.

Daarom zou het heel mooi zijn om foto’s in een consistente(re) vorm op bt1100bulldog.eu te kunnen publiceren, met gebruikmaking van de beschikbare webruimte. Een en ander betekent wellicht uitbreiding van webdiensten maar met kant-en-klare pakketten zoals Joomla! ('opensource-contentmanagementsysteem') is dit laagdrempelig realiseerbaar.

Naar mijn mening zou een dergelijke professionelere aanpak een duidelijk verschil opleveren tussen de veelbesproken gratis en betaalde forums. Een overgang naar een volwaardige website (zoals die van onze Duitse vrienden) met als subonderdeel het forum zou mogelijk ook tot de toekomstmogelijkheden kunnen behoren. Wellicht kan een en ander dan ook nog zorgen voor toename van het aantal leden.

Graag hoor ik wat de Administrator en leden hiervan vinden.

Groet,
H@ns
Doggy2
Betalende leden
Hero Member

hoboken ( B )

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juni 2008, 16:31:20 »

mochten de foto's een deel uitmaken van het forum en eventueel met slide-show funktie,da zou een hele aanwinst zijn "mijn gedacht"  Knipoog

grts danny

Hotdog
Betalende leden
Hero Member

BT1100/Guzzi-Nato

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juni 2008, 17:19:20 »

mochten de foto's een deel uitmaken van het forum en eventueel met slide-show funktie,da zou een hele aanwinst zijn "mijn gedacht"  Knipoog

grts danny

"Ook mijn gedacht".  Knipoog

grts klaas

In Memory of ThunderBull 25.11.1940/23.11.2008  "Take a nice long ride my friend..."

http://www.youtube.com/watch?v=q-Qef7MfRQU&feature=related
bulldog1
Betalende leden
Hero Member

NL (Sappemeer)

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juni 2008, 17:32:10 »

Knipoog moi jongens, daar zeg je wat lijkt mij een goed plan webmaster, en dan ook gelijk maar een gastenboek  Lachen Lachen Lachen
groet johan Cool

SOUND OF THUNDER
Nait soezen moar deur broezen !
BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member

Best (NL)

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juni 2008, 18:08:53 »

Vrienden, ik ga er eens op studeren. Ik kom er op terug, maar wsl. na mijn vakantie.
Ik vertrek op vrijdag 4 juli voor 3 weekjes naar het zonnige zuiden. Ik kan daar wel e-mailen, maar helaas niet Internetten.

Maar, het is wel eens goed om even "af-te-kikken". Lachebek

BulldogWebguy
BT1100 rijder sinds 24 mei 2004 | Webmaster & Siteowner | www.one-company.nl
Surf happy & Drive safe
Bulldoggy
Betalende leden
Full Member

NL - Heerlen (Limburg)

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Oktober 2008, 15:55:48 »

Misschien dat de Administrator de relatieve stilte op het Forum kan doorbreken met nieuws over dit topic?

Groet,
H@ns
Bulldoggy
Betalende leden
Full Member

NL - Heerlen (Limburg)

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Mei 2009, 07:48:03 »

Nogmaals de vraag of er al iets te melden valt over mogelijke vernieuwingen (met het oog op het treffen in Oostenrijk)...

Overigens zou een webfeed (bijvoorbeeld RSS of Atom) ook nog een mooie aanvulling zijn.

Groet,
H@ns
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: