Toontje68
Newbie

|
 |
« Gepost op: 10 Juli 2006, 21:51:17 » |
|
Wat mij opvalt sinds een paar weken op mijn \"nieuwe\" Bulldog te hebben gereden is,een fluittoon bij een bepaalde snelheid. Als ik een snelheid van ongeveer 80km/u rijdt hoor ik deze toon. Volgens mij komt deze onder de tank vandaan,waar het luchtfilter zich bevind. Heeft iemand soms ook dit euvel ondervonden of is dit normaal bij dit type motor? Graag een reactie van iemand. Groeten Toon 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarNy
Full Member

Geslacht: 
Lummen (B)
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Juli 2006, 00:30:48 » |
|
Toontje68 schreef:Wat mij opvalt sinds een paar weken op mijn \"nieuwe\" Bulldog te hebben gereden is,een fluittoon bij een bepaalde snelheid. Groeten Toon  Hoi Toon, Ben je zeker dat \'t geen vrouwen zijn die U nafluiten op zo\'n mooie machine :laugh: Groeten, Benny.
|
|
|
|
|
|
Suzuki AC50 - Yamaha Special 250 - Suzuki Intruder 750 - Yamaha BT1100 - BMW R1200GS
|
|
|
jacdog
Newbie

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juli 2006, 08:36:00 » |
|
Hoi Toon,
Ik ben blij dat daar nu eens iemand over begint, want ik heb dat nl. ook. Ik ben er alleen nog niet achter wat het is. Naar mijn idee komt het meer bij het voorwiel vandaan, maar ook dit weet ik niet zeker. Ik ga er zeker een keer over klagen bij de dealer, bij de volgen beurt. Laatst bij de 1000 beurt was ik het vergeten te melden. Als ik meer weet hoor je zeker van me.
Groet jacdog.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JeuDeBull
Betalende leden
Full Member

Geslacht: 
Haarlem (NL)
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Juli 2006, 09:20:34 » |
|
Ik ga toch bijna denken dat het \"normaal\" is. De mijne fluit ook bij de 80km pu. Ben benieuwd.
Gr, JdB
|
|
|
|
|
|
Groetjes en de Bulls,
Cesar
|
|
|
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

Geslacht: 
exit
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Juli 2006, 09:34:12 » |
|
--- Ben totaal geen techneut maar heb ooit iets gehoord van (vacuum)slangetje los  Als je Laser dempers hebt met sportinserts voorzien van vertikale pijpjes komt het fluitje van achteren. Dan moet je die inserts om laten ruilen bij Laser. Ad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JeuDeBull
Betalende leden
Full Member

Geslacht: 
Haarlem (NL)
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 11 Juli 2006, 11:42:22 » |
|
Ik doe het nog met de gewone originele uitlaten, dus dat kan het niet zijn. Bij jacdog en Toon betreft het net als bij mij wel een relatief nieuwe dog met nog weinig km\'s. Of heeft Toon een oude nieuwe?
Gr, JdB
|
|
|
|
|
|
Groetjes en de Bulls,
Cesar
|
|
|
|
DoggyStyle
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Juli 2006, 12:00:04 » |
|
_
Ik heb dat ook bij een bepaalde snelheid, \'t is niet altijd, ik denk dat het ook te maken heeft met uit welke richting de wind komt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacdog
Newbie

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Juli 2006, 12:29:58 » |
|
Het vervelende is dat 80 nu net een snelheid is die best wel veel voorkomt in het verkeer. was het maar 180,dan zou ik er geen last van hebben.(ik weet niet eens of ie dat wel kan) we blijven wachten op de gouden tip!
p.s. toon de mijne is inderdaad nog vers (1500 km)
gr.jacdog
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tommy
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 11 Juli 2006, 19:03:55 » |
|
Heb dit ook soms(bij welke snelheid weet ik niet), maar dan vooral tijdens het afremmen op de motor(freins-moteur zeggen ze bij ons). Ook tijdens een stuk dat lichtjes bergaf gaat en dat ik eigenlijk geen gas geef, maar het gashendel eerder neutraal staat, ondervind ik dit. Dit lijkt me dan eerder een gefluit van de versnellingsbak/tandwielen door resonantie, wat toch vrij normaal is. Zoals bij sommige auto\'s in de versnelling achteruit te horen is. Het kan natuurlijk om een heel andere fluittoon gaan natuurlijk. Indien dit toch het geval is, een eenvoudige oplossing: genoeg gas geven
:laugh: :laugh:
grtz, Tommy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DoggyStyle
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Juli 2006, 19:49:24 » |
|
jacdog schreef:was het maar 180,dan zou ik er geen last van hebben.(ik weet niet eens of ie dat wel kan)
Of \'ie een reële 180 haalt weet ik niet, op de teller heb ik eens net 190 gehaald en toen greep de begrenzer in. :laugh:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DoggyStyle
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Juli 2006, 19:50:49 » |
|
Tommy schreef:Heb dit ook soms(bij welke snelheid weet ik niet), maar dan vooral tijdens het afremmen op de motor(freins-moteur zeggen ze bij ons). Ook tijdens een stuk dat lichtjes bergaf gaat en dat ik eigenlijk geen gas geef, maar het gashendel eerder neutraal staat, ondervind ik dit. Dit lijkt me dan eerder een gefluit van de versnellingsbak/tandwielen door resonantie, wat toch vrij normaal is. Zoals bij sommige auto\'s in de versnelling achteruit te horen is. Het kan natuurlijk om een heel andere fluittoon gaan natuurlijk. Indien dit toch het geval is, een eenvoudige oplossing: genoeg gas geven
:laugh: :laugh:
grtz, Tommy Dat is niet de fluittoon waar wij het over hebben, dat zijn de overbrengingen in de motor waar jij het over hebt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarNy
Full Member

Geslacht: 
Lummen (B)
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Juli 2006, 11:21:40 » |
|
DoggyStyle schreef:
Of \'ie een reële 180 haalt weet ik niet, op de teller heb ik eens net 190 gehaald en toen greep de begrenzer in. :laugh:[/quote]
Ik heb een keer 179 werkelijke Km/H gedaan (gemeten via GPS) De naald van de kilometerteller gaf toen 195 aan.
Groeten, Benny.
|
|
|
|
|
|
Suzuki AC50 - Yamaha Special 250 - Suzuki Intruder 750 - Yamaha BT1100 - BMW R1200GS
|
|
|
Toontje68
Newbie

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Juli 2006, 21:55:41 » |
|
Dat nafluiten van die vrouwen klopt aardig,maar dit is heel iets anders. Ik praat hier over een blauwe Bulldog van nog geen 3 jaar oud en met nog maar 2200 km op de teller! Deze is in geheel originele staat met originele dempers erop. Het geluid komt onder de tank vandaan,dit kan zijn van de luchtinlaat of misschien een mechanische resonantie die uit de overbrenging komt. Wanneer ik bij 80 km/uur de koppeling in knijp en het toerental dan zakt hoor ik het geluid nog,dan kan het volgens mij niet van de luchtinlaat of filter komen. Blijft er volgens mij alleen nog de versnellingsbak over....Deze kan natuurlijk een mechanisch geluid produceren. Denk dat ik maar een paar flinke uitlaten eronder zet die het geluid opheffen! Iemand nog een goed tip?? :x  :laugh:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lexe
Betalende leden
Sr. Member

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Juli 2006, 22:37:33 » |
|
-
moet deze topic niet naar het techniek foroum verhuizen???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doggy2
Betalende leden
Hero Member

Geslacht: 
hoboken ( B )
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Juli 2006, 23:25:05 » |
|
hee lex....ni roepen hé :lol::lol::lol: (maar\'t klopt wel)
grts dan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

Geslacht: 
exit
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Juli 2006, 12:21:33 » |
|
--- Ergens mogelijk een vacuumslangetje los ? Fluitende toon duidt op lucht die ergens langs blaast. Naar een goeie dealer gaan; die zal het zo gevonden hebben. Ik heb na 40.000 km nog nooit een fluittoon gehoord. Alleen maar rijden en nooit problemen; alleen uitstekend onderhoud door vakkundige mensen die de Bulldog door en door kennen (Motorhuis Eindhoven)
Ad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Georgie
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Juli 2006, 14:10:17 » |
|
AdjeBulldog schreef:--- ... Fluitende toon duidt op lucht die ergens langs blaast. Naar een goeie dealer gaan; die zal het zo gevonden hebben. ... Ad Elkeen weet toch dat je enkel met een bepaalde inblaas op een (bier)flesje een toon kunt blazen, wellicht is hier net zoiets aan de hand (en nee wellicht geen bierflesje onder de tank :lol: :lol: B) ) cu Georgie
|
|
|
|
|
|
** motoren met 2 cilinders en veel koppel geven veel rijplezier **
|
|
|
JeuDeBull
Betalende leden
Full Member

Geslacht: 
Haarlem (NL)
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 14 Juli 2006, 14:35:39 » |
|
Net als Toontje68 ben ik de afgelopen dagen wat aan het testen geweest. Ik heb trouwens een model 2004, Bronze (het ligt dus niet aan de kleur), eind vorig jaar gekocht met 0 km\'s en onderhand ruim 2500. Nog steeds geheel origineel. Het verschijnsel doet zich alleen voor tussen de 80 en 85 km pu, onafhankelijk van het toerental. Welke versnelling doet er dus niet toe, ook ontkoppeld bij stationair toerental en het is al zo vanaf het begin. Heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt maar ben onderhand wel nieuwsgierig geworden waar dit door veroorzaakt wordt. Het klinkt trouwens wel een beetje als het janken van een hond :blink:
Gr, JdB
|
|
|
|
|
|
Groetjes en de Bulls,
Cesar
|
|
|
Bluedog
Betalende leden
Hero Member

Geslacht: 
Assen (NL)
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Juli 2006, 14:37:19 » |
|
Bull 2002? Dat fluittoontje komt mij bekend voor, volgens mij had ik dat in \'t begin ook een beetje, \'t kwam van voren rond de voorrem. In ieder geval, na wat andere uitlaten hoor ik het niet meer! 
|
|
|
|
|
|
Take what is useful & develop from there!
|
|
|
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

Geslacht: 
exit
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 14 Juli 2006, 16:05:33 » |
|
Bluedog schreef:Bull 2002? Dat fluittoontje komt mij bekend voor, volgens mij had ik dat in \'t begin ook een beetje, \'t kwam van voren rond de voorrem. In ieder geval, na wat andere uitlaten hoor ik het niet meer!  daarom hoor ik het niet ! ik zal eens wat glaswol in de dempers duwen ik hoor wel eens een fluittoon rond mijn helm maar dat komt door die luchtschuifjes die er bovenop zitten Ad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|