Zeer interessante materie. Het laatse deel geeft nogal wat informatie over de matige opbouw van het blok uit een voorserie. Ik begrijp dat niet helemaal, want het blok bestaat toch al vele jaren? Ik hoop dat latere exemplaren beter zijn opgebouwd.
Enige min-punten:
- Moeilijke demontage van het blok. Het is toch niet normaal dat de kop niet van een cilinder gaat
- Zwaar aan te rekenen min-punt is de slijtage van een cardanlager. Na 36.000 km een versleten lager in een cardan is niet goed te praten. Helaas geeft de test geen uitsluitsel waarom het lager versleten is. Daar had de lagerfabrikant ingeschakeld moeten worden.
- Versleten naaldlagers in de achtervork.
- LichtlLekkende klep.
Ik hoop ooit ook nog eens de resultaten te zien van een blok dat 100.000 km. heeft gelopen.
Pigion
de bulldog van motormuis heeft inmiddels 46.000km op de teller staan maar geen cardan lager problemen geconstateerd.
ook geen speling in de achterbrug.
waarom zou ik de cillinderkoppen willen los halen??!!
maar als ik het testverslag lees dan valt mij op door bepaalde zinnen dat er flink geraced is met de bull. bv bt-020 R verlaten na 6100km

! motormuis deed er 21.000km mee!! remblokken op na 36.000km. bij motormuis 46.000km.
maar ik lees nergens dat er achterremblokken zijn vervangen terwijl bij motormuis binnen 20.000 de blokken echt OP zijn.
M.A.W. doe een beetje rustig aan met het mechaniek en de bull zet zonder problemen 100.000km op de teller.