BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 07:59:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.035 aantal berichten in 2.139 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: CrimeDoc
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  BT1100 Bulldog
| |-+  Algemeen (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Langeduurtest Bulldog
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Langeduurtest Bulldog  (gelezen 2065 keer)
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member
Geslacht: Man

exit

« Gepost op: 7 Oktober 2004, 09:58:55 »

Langeduurtest Bulldog uit MOTOREN & TOERISME 2002/2003 is ook op de Duitse site gezet door Jörg:

deel 1 (intro)
http://forum.bulldog-bt1100.de/files/2002-03_langeduurtest_m_t_deel_i.pdf

deel 2 (trekhond; op reis met de Bulldog)
http://forum.bulldog-bt1100.de/files/2002-07_langeduurtest__m_t_deel_ii_op_reis_trekhond.pdf

deel3 (windhond; op het circuit met de Bulldog)
http://forum.bulldog-bt1100.de/files/2002-09_langeduurtest_m_t_iii_racen_windhond.pdf

deel 4 (tuning)
http://forum.bulldog-bt1100.de/files/2002-11_langeduurtest_m_t_deel_iv.pdf

deel 5 (showhand; accessoires)
http://forum.bulldog-bt1100.de/files/2003-02_langeduurtest_m_t_deel_v_accesoires_showhond.pdf

deel 6 (eindverslag)
http://forum.bulldog-bt1100.de/files/2003-08_langeduurtest-m_t_vi_eindverslag_hondenleven.pdf

Ad

BulldogShadow
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2004, 13:26:16 »

Hmmm, interessante materie, bedankt hiervoor Ad!. Heb het maar is ff goed doorgelezen.

De problemen die gedurende testen genoemd worden, treden bij mij ook op  :mad:

- Probleem met de teller die op 12:00 uur slaat na de harde klap bij het starten .
- Probleem met slippende koppeling, schijnt meer voor te komen als hij koud is. Naarmate hij warmer wordt, wordt dir minder.

De mijne is een Belg die nog steeds geimporteerd moet worden... Hij is van maart 2002 dus die garantie wordt wel errug moeilijk volgens mij  Droevig
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

exit

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Oktober 2004, 09:54:28 »

Dat met die teller zou simpel op te lossen moeten zijn met het aanbrengen van een condensator die bij Yamaha te koop is.

Over slippende koppelingen heb ik nog niet veel gehoord/gelezen. Mijn Intruder had daar wel veel last van net als veel andere Intruders trouwens. Daar was het gewoon een kwestie van halfsynthetische olie gebruiken. Ook de zeer uitgebreide duitse Bulldog-site maakt geen melding van koppelingsproblemen bij de Bulldog (of het moet zijn dat ik niet goed gezocht heb met zoekopdracht \"kupplung\")

Ad

AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

exit

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2006, 09:42:41 »

Rene,

kun je deze weer bij downloads zetten ?

ik neem aan dat de "nieuwelingen" hier wel interesse in hebben

Ad

pigion
Betalende leden
Full Member

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2006, 12:21:47 »

Zeer interessante materie. Het laatse deel geeft nogal wat informatie over de matige opbouw van het blok uit een voorserie. Ik begrijp dat niet helemaal, want het blok bestaat toch al vele jaren?  Ik hoop dat latere exemplaren beter zijn opgebouwd.
Enige min-punten:

- Moeilijke demontage van het blok. Het is toch niet normaal dat de kop niet van een cilinder gaat

- Zwaar aan te rekenen min-punt is de slijtage van een cardanlager. Na 36.000 km een versleten lager in een cardan is niet goed te praten. Helaas geeft de test geen uitsluitsel waarom het lager versleten is. Daar had de lagerfabrikant ingeschakeld moeten worden.

- Versleten naaldlagers in de achtervork.

- LichtlLekkende klep.

Ik hoop ooit ook nog eens de resultaten te zien van een blok dat 100.000 km. heeft gelopen.

Pigion

lexe
Betalende leden
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Oktober 2006, 21:45:16 »

Zeer interessante materie. Het laatse deel geeft nogal wat informatie over de matige opbouw van het blok uit een voorserie. Ik begrijp dat niet helemaal, want het blok bestaat toch al vele jaren?  Ik hoop dat latere exemplaren beter zijn opgebouwd.
Enige min-punten:

- Moeilijke demontage van het blok. Het is toch niet normaal dat de kop niet van een cilinder gaat

- Zwaar aan te rekenen min-punt is de slijtage van een cardanlager. Na 36.000 km een versleten lager in een cardan is niet goed te praten. Helaas geeft de test geen uitsluitsel waarom het lager versleten is. Daar had de lagerfabrikant ingeschakeld moeten worden.

- Versleten naaldlagers in de achtervork.

- LichtlLekkende klep.

Ik hoop ooit ook nog eens de resultaten te zien van een blok dat 100.000 km. heeft gelopen.

Pigion

de bulldog van motormuis heeft inmiddels 46.000km op de teller staan maar geen cardan lager problemen geconstateerd.
ook geen speling in de achterbrug.
waarom zou ik de cillinderkoppen willen los halen??!!

maar als ik het testverslag lees dan valt mij op door bepaalde zinnen dat er flink geraced is met de bull. bv bt-020 R verlaten na 6100km Verbaasd! motormuis deed er 21.000km mee!! remblokken op na 36.000km. bij motormuis 46.000km.
maar ik lees nergens dat er achterremblokken zijn vervangen terwijl bij motormuis binnen 20.000 de blokken echt OP zijn.

M.A.W. doe een beetje rustig aan met het mechaniek en de bull zet zonder problemen 100.000km op de teller.

persoonlijk monteur van motormuis.
Triumph Sprint ST 1050 2006
www.suzukibanditclub.nl
www.motor-forum.nl
pigion
Betalende leden
Full Member

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Oktober 2006, 22:22:39 »

[[/quote]

maar als ik het testverslag lees dan valt mij op door bepaalde zinnen dat er flink geraced is met de bull. bv bt-020 R verlaten na 6100km Verbaasd! motormuis deed er 21.000km mee!! remblokken op na 36.000km. bij motormuis 46.000km.
maar ik lees nergens dat er achterremblokken zijn vervangen terwijl bij motormuis binnen 20.000 de blokken echt OP zijn.

M.A.W. doe een beetje rustig aan met het mechaniek en de bull zet zonder problemen 100.000km op de teller.
[/quote]

In één van de verslagen staat dat de achterremblokken reeds bij 6.000 km. vervangen zijn. In dat artikel werd tevens gesuggereerd dat deze Bull uit een voor-serie zou zijn en er misschien ook al een paar extra kilometers onder de wielen zijn doorgegaan.
Doet verder niets af aan jullie prestatie om 46.000 km met de achterremblokken te doen. Ik heb er nu 17.000 km. op staan (3.000 bij mij) en de blokken gaan misschien nog 5.000 km. mee. Dan zijn ze helemaal op.

Pigion
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: