BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 07:50:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.035 aantal berichten in 2.139 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: CrimeDoc
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  BT1100 Bulldog
| |-+  Touren/Treffen (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Boetes en rijverbod
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Boetes en rijverbod  (gelezen 621 keer)
Georgie
Hero Member

B (W-VL)

« Gepost op: 1 Oktober 2004, 12:33:20 »

citaat van JohnnyBulldog1 ;
\"Net terug v/d rechtbank meer theater dan wat anders eigenlijk, maar kom.
Ik mocht kiezen tussen 20 dagen en geen enkel motorvoertuig rijden of 6 maand geen motorfiets besturen, ik heb de 6 maand gekozen en nog iets van een 300 euro geloof ik.
Dit gaat pas binnen een 2 a 3 maand in voege, dus vanalles kan nog. \"

@ JohnnyBulldog1 :
Was je geflitst met de motor ?  Geen intrekking dus van je rijbewijs, omdat je handelaar bent ?  Moet je een proef afleggen om terug met de motor te mogen rijden ?
Ingaan met 2à3 maand + 6 maand dan kom je pas eind mei weer onder het volk Verbaasd tja
Klinkt toch serieus.

Kan je wat meer uitleg van die rechtbank blabla geven.  Is voor meerdere onder ons wellicht interessante info uit de eerste lijn !
THX
CU
Georgie

**  motoren met 2 cilinders en veel koppel geven veel rijplezier **
Magnet
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Oktober 2004, 13:54:56 »

@ JohnnyBulldog1,
Dit is natuurlijk flink balen! Ik heb ergens halfweg de jaren negentig eens voor dezelfde keuze gestaan. Ik was toen met de motor geflitst op een plaats waar men toen 70 Km/h mocht (is ondertussen 50 geworden op dezelfde plaats) aan eventjes 149 Km/h ... meer dan het dubbele van de toegestane snelheid dus.

Men was in die tijd in ieder geval heel wat minder streng. Heden ten dage betekent zoiets onvermijdelijk onmiddellijke intrekking van het rijbewijs maar toen mocht ik in afwachting van het proces gewoon lekker blijven rijden.

Vele maanden later volgde het proces en toen de rechter de feiten voorlas was er sprake van verzachtende omstandigheden wegens \"droge baan die er perfect bijlag\", \"na middernacht dus geen ander verkeer\"  enz. nog zoiets waar ze de dag van vandaag met geen woord meer over reppen.

Het werd in ieder geval ook rijverbod en omdat ik met het argument aankwam dat ik m\'n rijbewijs nodig had voor het werk (wegens zeer onregelmatige uren was openbaar vervoer geen optie) stelde de rechter me ook voor de keuze tussen 6 weken totaal rijverbod of een verbod van 6 maanden om met een motorfiets te rijden.

Ik vertelde de rechter dat ik dan wel met een collega zou meerijden naar het werk en koos voor de 6 weken totaal verbod ... met een collega meerijden heb ik echter nooit gedaan, er woonden er immers geen in mijn onmiddellijke nabijheid. Ik ben toen die 6 weken gewoon blijven naar het werk rijden met de wagen alsof er niets aan de hand was.  Droevig

Weliswaar uiterst voorzichtig maar niettemin toch een dertigtal keer van Oostende naar Brugge heen en terug zonder rijbewijs. Niet echt slim en uiterst riskant. Ik zou het niemand aanraden maar ik ben er in de tijd toch maar mooi mee weggekomen  :rolleyes:

Oh ja ... er was toen ook een boete van zo\'n 12.000 oude Belgische franken mee gemoeid. Een belachelijk laag bedrag gezien de ernst van de overtreding. Toen leek het aan de dure kant maar onlangs werd een vriend van me veroordeeld tot een boete van 1.500 Euro om aan 190 km/h over de autosnelweg te rijden.

Greetz en sterkte,

Serge
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: