BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 07:49:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.035 aantal berichten in 2.139 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: CrimeDoc
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  Algemeen/General
| |-+  Over de site/About the site (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Coppermine
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Coppermine  (gelezen 1541 keer)
BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member
Geslacht: Man

Best (NL)

« Gepost op: 22 Juni 2004, 10:44:24 »

Zoals aangekondigd kun je nu registreren voor de Coppermine Photo Gallery zodat je zelf foto\'s kunt uploaden en eigen albums kunt aanmaken.

Om het diskgebruik in de klauwen te houden heb ik de hoeveel data die iedereen in beslag kan nemen maximaal gesteld op 1024Kb. Dat lijkt weinig maar er is wel een reden voor.

Voor de site heb ik een hosting contract ingesteld van 50MB. Daarvan is nu zo\'n 30MB in gebruik. Ik heb van Ad een prachtige CD gekregen met foto\'s, geluidsbestanden, filmpjes en gescande testverslagen uit diverse motorbladen. Als ik alles zou uploaden zou dit ruim 200MB in beslag nemen. Inclusie de software voor de site komen we dan op 250MB zonder de persoonlijke galeries. Daarom moeten we ergens compromissen maken.

Ad vroeg al naar het plaatsen van video- en audiobestanden. Dat kan, maar die nemen heel veel ruimte in beslag...

Waar mag de prioriteit naar uitgaan? Meer ruimte voor persoonlijke fotoalbums, of toch wat audiobestanden en gescande testverslagen? Of moeten we op voorhand het hostingcontract uitbreiden? Ook goed. Maar dan wel met meer mensen de kosten delen  :blink:

Jullie gewaardeerde mening graag  Lachebek

BulldogWebguy
BT1100 rijder sinds 24 mei 2004 | Webmaster & Siteowner | www.one-company.nl
Surf happy & Drive safe
Georgie
Hero Member

B (W-VL)

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Juni 2004, 11:00:15 »

De verzamelde hoeveelheid Bulldog-info, zowel afbeeldingen, gescande verslagen, foto\'s van treffens, filmpjes en geluidsbandjes is nu al zo groot dat 1024 kB per persoon veel te weinig is.
Ik heb gisteren wat \"andere Bulldogs\" en \"naakte Bulldogs\" opgeladen, die 1024 kB zijn al opgesoupeerd voor amper 15 beelden.  Als ik het aantal bestanden op 465 had geteld, tja ...
Nu ja, niks voor niks he, ...
Hoe doen die Duitsers en Fransen dat ?  Een lidgeld per jaar of zo ?  

Heeft onze webmaster een soort begroting van deze site al gemaakt of geschat ?  Ik kan mij voorstellen als iedereen 5 euro geeft dat dat helemaal onvoldoende is, maar is 20 euro per persoon dan al voldoende ?

Prioriteit voor bestanden : let op voor de hoeveelheid foto\'s dat een treffen kan meebrengen : bv 4 leden elk 15 foto\'s .... (denk dat dat een minimum is)

Ofwel moeten we MSN-groep behouden voor het onderbrengen van de afbeeldingen en de foto\'s ... de gescande teksten zou ik hier houden, die zijn veel meer informatief.
Bv de getunede bikes : op MSN : daar zijn al heel veel voorbeelden van en de hele verzameling is nuttig om zelf te kunnen zien en aanvoelen dat deze of gene aanpassing je wel of niet mooi vind ... ik zeg maar gekleurde velgen, oranje, gele, rode, blauwe, blauwe met witte boord, grijze ... dit zijn al 6 foto\'s eventueel vanuit twee zichtpunten ... maakt al 12 foto\'s

Andere ideeën Verbaasd

CU
Georgie

**  motoren met 2 cilinders en veel koppel geven veel rijplezier **
BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member

Best (NL)

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juni 2004, 11:12:47 »

Wellicht is het handig als ik even toelicht hoe Coppermine te werk gaat. Van elke foto die wordt geplaatst maakt Coppermine een thumbnail aan, zo\'n kleine fotootje. Daarnaast, als de foto groter of breder is als 400 pixels, wordt een tussenfoto aangemaakt van maximaal 400 x 400 pixels.

Dit is ingesteld om de foto\'s in deze layout te bekijken. Dat telt allemaal mee in het \"saldo\" van de diskruimte die je in beslag neemt.

Verder is het van belang met welke compressie foto\'s worden aangeleverd. Een JPG compressie van 80% geeft een veel kleiner bestand, dat nog heel goed te bekijken is op een PC monitor...

En wat de persoonlijke albums betreft: ik zou in persoonlijke albums echt persoonlijke foto\'s plaatsen. Foto\'s van touren en treffen kunnen door geregistreerden ook in algemene album geplaatst worden. Als er een nieuw algemeen album aangemaakt moet worden: geef even een gil.

BulldogWebguy
Surf happy & Drive safe
Georgie
Hero Member

B (W-VL)

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Juni 2004, 11:13:09 »

Zijn er buiten het inladen van bestanden nog andere beperkingen van deze site ?

Bv voor het aantal berichten dat je instuurt, of het aantal emoticons, of weet ik veel ...
Anders ... dan zal ik mij moeten inhouden zekers ?

CU
Georgie

BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member

Best (NL)

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Juni 2004, 11:15:31 »

Georgie schreef:
Citaat
Zijn er buiten het inladen van bestanden nog andere beperkingen van deze site ?

Bv voor het aantal berichten dat je instuurt, of het aantal emoticons, of weet ik veel ...
Anders ... dan zal ik mij moeten inhouden zekers ?

CU
Georgie

Weet niet precies wat je bedoelt... Elk bericht en dergelijke telt mee in de totale ruimte die de site in beslag neemt. Maar neem van mij aan: duizenden berichten bij elkaar nemen slechts enkele MB\'s in beslag. Omdat het tekst is. Een emoticon wordt als tekstcode opgeslage. Foto\'s, downloads, audio- en videobestanden, dat zijn de grote diskvreters  Lachebek

Dus wat forumberichten betreft: houd je vooral niet in!

BulldogWebguy
Surf happy & Drive safe
Georgie
Hero Member

B (W-VL)

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Juni 2004, 11:16:20 »

BulldogWebguy schreef:
Citaat
Als er een nieuw algemeen album aangemaakt moet worden: geef even een gil.

Wil je dan de door mij aangemaakte albums verslepen naar het algemeen album.  Ze waren helemaal niet bedoeld als persoonlijk album.

THX
Georgie

BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member

Best (NL)

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juni 2004, 11:17:53 »

Georgie schreef:
Citaat
Wil je dan de door mij aangemaakte albums verslepen naar het algemeen album.  Ze waren helemaal niet bedoeld als persoonlijk album.

THX
Georgie

Regel ik later vandaag. Ik ga nu maar weer eens even werken B)

BulldogWebguy
Surf happy & Drive safe
Paultje
Betalende leden
Hero Member

NL Duiven

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juni 2004, 18:25:51 »

BulldogWebguy schreef:
Citaat
Waar mag de prioriteit naar uitgaan? Meer ruimte voor persoonlijke fotoalbums, of toch wat audiobestanden en gescande testverslagen? Of moeten we op voorhand het hostingcontract uitbreiden? Ook goed. Maar dan wel met meer mensen de kosten delen  :blink:

In de volgorde testverslagen, persoonlijke albums, audiobestanden. Ondanks dat de laatstgenoemde vaak heel interessant zijn, nemen die toch met stip de meeste ruimte in beslag. De persoonlijke albums kunnen natuurlijk door de leden zelf enigzins actueel gehouden worden door de \"bejaarde\" foto\'s te vervangen door nieuw materiaal. Zo houd je de albums ook interessant voor iedereen. Het hostingscontract uitbreiden lijkt me sowiezo een optie, de  daaraan gerelateerde hogere kosten deel ik vanzelfsprekend graag.

Om antwoord te geven op de vraag van Georgie hoe die Duitsers dat nou flikken heb ik ook een (vaag) antwoord. Ik denk dat die op de één of andere manier \"gesponsord\" worden. Daar moet wel een constructie achterzitten als je ziet wat ze, inmiddels meer dan 500 leden, er allemaal op hebben staan zonder een bijdrage te leveren in de kosten.

Blijkbaar ben ik nogal \"pollerig\" en is dit misschien een leuke vraag voor een nieuwe poll:
Hoeveel zou je bij willen dragen aan de kosten van onze site ?
a: niets
b: tot € 10,-
C: meer dan €10,-

Zo kunnen we de \"markt\" een beetje aftasten en komen we erachter of uitbreiden van het contract mogelijk is.
Georgie
Hero Member

B (W-VL)

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Juni 2004, 19:03:41 »

10 euro per maand, per jaar, per week (dan zou ik ook beter webjesmasteren).
Ja jong 500 leden, stel dat 80% een Bulldog heeft, zijn er ineens 400.
Zal dan wel niet kloppen dat België er 150 per jaar verkoopt !!!

10 euro per jaar is toch geen probleem
CU
Georgie

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: