BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
5 Februari 2012, 11:37:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.002 aantal berichten in 2.119 topics door 423 geregistreerde leden
Nieuwste lid: david
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  BT1100 Bulldog
| |-+  Algemeen (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Nieuwe banden
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Nieuwe banden  (gelezen 3296 keer)
ArtStudioG
Betalende leden
Hero Member
Geslacht: Man

Wuustwezel (B)

« Gepost op: 7 September 2004, 12:45:16 »

Ik ben binnenkort aan een bandenwissel toe. Momenteel hangt er een Metzeler op (standaard, denk ik). Heeft er iemand ervaring met andere merken want ik heb de indruk dat die Metzeler nogal hard is voor het doorsnee banenwerk. Ik rij zomer en winter, dus zoek ik een allround-band. Help!
Gie

Loud pipes save lifes !!!
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

exit

« Antwoord #1 Gepost op: 7 September 2004, 13:03:30 »

Hierboven bij zoeken intoetsen: \"banden\". Vervolgens op de enter-knop toetsen en voila.
Ik rij nu met de Bridgestone BT020 en die bevalt uitstekend in zomer en winter.

Ad

Georgie
Hero Member

B (W-VL)

« Antwoord #2 Gepost op: 7 September 2004, 13:28:37 »

Ga eens bij een bandenboer of twee langs :
1- je hebt er een ruime keuze
2- uitgebreid advies
3- de beste prijs
Als je 2xdezelfde tips krijgt dan is je beslissing snel genomen.

Bij BMW moet het zogezegd een BT020 op een touring zijn
De Pilot Road van Michelin moeten ze daar niet (gaat lang mee en heeft een lange opwarmperiode nodig om vol te worden belast) - prima banden heb die eronder liggen
De nieuwe Mez6 zouden net zo goed zijn als de BT020, de prijs is er ook naar ...

Op het forum is er al een en ander overgezegd hoor.  Dunlop : pro en contra\'s enz ...
Ff rondneuzen dus he.
CU
Georgie

**  motoren met 2 cilinders en veel koppel geven veel rijplezier **
prins6
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 8 September 2004, 16:37:03 »

Hi

nav de reactie van Tintin op het zwaar sturen hetvolgende...(zie stukje: te koop)

Mijn dog stuurt ook behoorlijk zwaar, het is ook mijn eerste motor, dus kon ik het eigenlijk niet weten.  ;]

Maar afgelopen weekend heb ik een stukje gereden op de motor van een (intussen) bevriende Bulldogrijder...

MAN...wat een verschil. Het voelde aan of de  motor in het geheel veel lichter is.

Het grote verschil tussen de zijne en de mijne lijken de banden...
Ik heb Metzler, hij rijdt met Dunlop...

Zou dit echt zoveel invloed kunnen hebben?

gr.
Prins6
BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member

Best (NL)

« Antwoord #4 Gepost op: 8 September 2004, 16:40:41 »

Ik heb op mijn Bulldog ook Metzelers. Ik vind dat \'ie stuurt als een raket.
Op mijn vorige motor (Honda Deauville) had ik Dunlops. Ondanks dat de Deauville bekend staat als een licht en soepel sturende fiets vind ik dat die zwaarder stuurde als de Bulldog. Terwijl de Bulldog iets zwaarder is in gewicht.

BulldogWebguy
BT1100 rijder sinds 24 mei 2004 | Webmaster & Siteowner | www.one-company.nl
Surf happy & Drive safe
PhilDog
Jr. Member
**

« Antwoord #5 Gepost op: 8 September 2004, 16:41:52 »

Ik rijd op Dunlops (waren standaard gemonteerd bij aankoop) en

1) vond van ik het begin dat ie heel licht stuurde. Vind \'m zelfs te vergelijken met een BMW R1100GS, behalve bij kantwissels;
2) heb niet het slipperige gevoel bij nat weer, maar dat kan zijn omdat ik dan heel voorziechtig rijd.

Er staat wel een V-style stuur op met risers. Misschien doet dat het \'m.

take it easiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeee!
Ploffer
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 8 September 2004, 19:53:31 »

Ik had voor een Pirelli en achter de BT020.
Perfecte wegligging en stuurgedrag.
De BT020 is echter wel prijzig....€ 285,-

Ploffer
Diablo
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: 8 September 2004, 21:01:09 »

Hoi,

ik rij ook nog met de standaard Dunlops 205, prima rubber, rij ik mee tot op de rand, warm of koud.
M\'n voetsteunen schrapen over het asfalt, dus kan je wel zeggen dat het rubber nogal \'kleeft\'.

grtz, Diablo.
Djorn
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 8 September 2004, 21:42:41 »

Ik heb sinds twee weken een BT020NT achterop. Gemonteerd en al heeft deze mij €202,50 gekost bij Wema in Deurne, NL (St. Jozefstraat 49, tel +31 493 312 783). Ze hebben volgens mij geen site, maar zijn bekend op diverse forums. Ik heb de band nog niet uit kunnen proberen, maar bij ons in de groep hadden ze er goede ervaringen mee.
NakedNik
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 9 September 2004, 09:52:56 »

Ik maakte een proefrit op een Bulldog met Metzlers. Die zaten ook op mijn eerste Bulldog. (Ik kreeg later een nieuwe ivm roestproblemen.) Het viel mij op dat beide motoren prima stuurden maar wel de neiging hadden om het sturen enigszins \"over te nemen\". Daar kun je dankbaar gebruik van maken maar het is wel iets harder werken om \'m weer snel de andere kant op te sturen. Met de achterband deed ik ongeveer 6800km terwijl ik absoluut geen scheurtype ben. Afgelopen weekend reed ik op de Bulldog van een (intussen) bevriende Bulldogrijder. Ook op deze motor zaten de originele Metzlers en ik herkende onmiddelijk weer het gedrag van mijn eerste motor. Op mijn tweede Bulldog zaten Dunlops. Die sturen veel lichter, vind ik. Dat is in het begin even wennen maar na een week wilde ik absoluut niet terug naar de Metzlers. Ik heb veel meer het gevoel dat de motor naar mij luistert. Ik heb de achterband pas geleden verwisseld na 14000km. Gaat dus veel langer mee dan de Metzler. De laatste is dus wel veel zachter en plakt dan ook meer aan de weg dan de Dunlop. Ik ben echter blij met de laatste. Ik rijd ook het hele jaar door in regen en winter maar de band blijft goed grip houden. (Als je niet ál te gek doet.) Je moet zelf maar kijken waar jouw wensen liggen. Met andere banden heb ik nog geen ervaring. Succes met je keuze. :rolleyes:
Bluedog
Betalende leden
Hero Member

Assen (NL)

« Antwoord #10 Gepost op: 9 September 2004, 13:40:14 »

Hoi!
Ik vind de Dunlops niet echt denderend, maar ik heb dankzij het nwe V-style stuur wel beter contact met mijn motor. Goede banden zijn volgens mij ook die van Continental (prijs/kwaliteit). Toch is het vooral een kwestie van persoonlijke smaak.
Groeten, Bluedog.

Take what is useful & develop from there!
ArtStudioG
Betalende leden
Hero Member

Wuustwezel (B)

« Antwoord #11 Gepost op: 14 September 2004, 20:13:37 »

Heb nieuwe banden gelegd. Ik heb mijn bandenboer geraadpleegd en uitgebereid uitleg gevraagd. We zijn uiteindelijk tot het volgende resultaat gekomen: achter Michelin Radial, volgens hem de perfecte allseasons band - niet te hard, niet te zacht, met een lange levensduur en goeie tekening. Vooraan: eveneens Michelin, de spiksplinternieuwe Pilot Road.

Heb ondertussen al alle types van weer gehad, van hot naar wet naar superwet (gisteren). De banden reageren goed tot zeer goed op de weg. Nadat ze gelegd waren heb ik een ritje van zo\'n 120km gedaan dus alle tsjoepkes plakken inmiddels ergens in de Kempen aan de baan. Verder afwachten wat het gaat zeggen in combinatie met de nieuwe raisers.

Greetz,
Gie

Loud pipes save lifes !!!
Hotdog
Betalende leden
Hero Member

"See You On the Road"

« Antwoord #12 Gepost op: 4 September 2009, 09:01:38 »

Scherpgeprijsde motorbanden.
Misschien zijn er mensen die binnenkort aan nieuwe banden toe zijn. Knipoog

Bij de bandenprijs is btw en verzendkosten inbegrepen

http://ssl.delti.com/motorbanden/start.html

In Memory of ThunderBull 25.11.1940/23.11.2008  "Take a nice long ride my friend..."

http://www.youtube.com/watch?v=q-Qef7MfRQU&feature=related
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: