Hoi Mede motards,
Deze vrijdag vertrok ik zoals gewoonlijk naar het werk.
Op 100 m van huis op een gewone 2-baans weg reed ik 50 per uur en kwam er plots achterwaarts een auto uit een parkeerplaats zonder te kijken of de rijweg vrij was.
Niet dus.
Ik heb niet kunnen remmen en ik denk niet echt kunnen ontwijken en kwam frontaal(denk ik want het gaat allemaal nogal snel) tegen zijn rechter achterkant.
Ik ben weggeslingerd samen met mijn motor en ben al rollend 30m verder tot stilstand gekomen.
Gelukkig was de tegenligger uit de andere richting ook een motorrijder en heeft eerst mijn motor en daarna mij nipt kunnen ontwijken.
Lichamelijk heb ik na het eerste onderzoek geen breuken of erger.
Wel is mijn spier in de rechterkuit gescheurd en is mijn hele rug en rechterzijkant goed geraakt en verstijfd.
Verdict is op zijn minst 10 dagen werkonbekwaam, maar dat zal woensdag het eerste onderzoek nog moeten bevestigen.
Motor ziert er niet uit dus dat is wachten op het eerste bestek.
De auto bestuurder geeft gelukkig toe dat hij voor 100% in fout is dus dat wordt al niet betwist.
Zo zie je maar dat zelfs als je gewoon reglementair aan het rijden bent er maar ene zot

moet zijn die niet goed oplet en dan gaat het snel.
Verkeerde plaats verkeerde moment zeggen ze dan, maar ik zit wel met al de problemen.

Al bij al heb ik niets ernstig.

Grz
Bartje