Hé Harz-gangers en thuisblijvers,
Ben tegen een uur of 7 gisteren thuisgekomen. MrMaxim1 en ik hebben voornamelijk secundair gereden, op een klein stukje snelweg na. Via een spectaculaire rit door de Harz, dat deels door de mist nog spectaculairder werd

(beslagen vizier en daarna zonnebril), kwamen we na een tijdje uit in Hannover. Achteraf hadden we beter om die stad heen kunnen rijden, want daar kwam gewoon geen einde aan, bovendien was daar 'n een of andere festiviteit aan de gang, dus een drukke bende. Uiteindelijk via het bosachtige noorden van Duitsland bij Vlagtwedde NL weer ingereden. Voor het grootste deelte zeer goed weer gehad. Tja, dat was de afgelopen dagen wel wat anders geweest. Hoewel 't weer vandaag (30C) was me ook weer iets te gortig geweest. 't Voordeel van al dat natte weer, is dat de vuiligheid van de Eifel nu ook eens goed werd weggespoeld van de MT. Zo zie je maar weer, je kunt beter niet teveel poetsen.

Terugdenkend: Met 2 nieuwe banden gelijk de regen opgezocht; tussenstuk best mooi weer gehad; in de Harz werd het erg nat en vooral freezing koud aangekomen; gelukkig waren daar enkele Jägermeisters om mij op te warmen; akoestiek in de parkeergarage was uitmuntend; het eten (vlees) beviel mij aardig goed; de Twin Towers (14 hoog, kamer 363) was qua inrichting ietwat gedateerd of was het gewoon retro? Hoe dan ook, het gaf je een beetje het gevoel van vroeger; het gezelschap was weer erg onderhoudend; de foto's e.d. van Tim zijn altijd weer goed, scheelt ons weer foto's maken; ik begin langzamerhand zelfs al Duitsers te herkennen, soms zelf met nickname; onze Belgische en Engelse vrienden zijn altijd tof gezelschap (of komt dat door het alcohol?); sommige mensen hebben echt een alcoholprobleem; goede organisatie, lekkere band en ik ga voor Mandy (puur zangtechnisch); toch elke dag prima kunnen rijden, zeer veel bochten gezien; thuis zijn de bochten daardoor opneens erg recht of beter gezegd welke bochten?; de MT (woensdagavond opgehaald rond een uur of 10 na fine tuning, nieuwe banden etc.) deed het voortreffelijk; qua geluidrestricties geen problemen gehad; fantastisch uitzicht; mooie natuur; slechte koffie; goede cappuccino; de Scala Riders en de Garmins waren vooral bijzonder...
Kortom, een zeer mooi weekend!