BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 Mei 2012, 13:51:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.032 aantal berichten in 2.137 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: CrimeDoc
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  BT1100 Bulldog
| |-+  Algemeen (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  pekelmotortje
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: pekelmotortje  (gelezen 1172 keer)
schorsje
Betalende leden
Full Member
Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 6 Januari 2009, 22:46:41 »

Ik kan wel huilen, mijn Bulldog wordt zo te zien een pekelmotor. Wij kunnen onze motoren niet binnen zetten. En in een winterstalling zetten is ook geen optie. Aangezien wij nu nog met enige regelmaat rijden. Mijn manlief nog steeds woon/werk. Maar goed hij rijd op een Pan European. Daar is nog niets van blijvend letsel te zien.  Het is wel zo dat na iedere pekelrit wij de motoren naspoelen met koud water. Maar toch beginnen de sporen zich te vertonen. Vooral op de voorvork.
Nu heb ik voor enkele weken terug mijn Bulldog helemaal in het vet gezet. Dat was duidelijk niet goed genoeg.

Nu de vraag:  Help is dit nog te herstellen of?  Huilen

bvd Elly
KarelP
Betalende leden
Newbie
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 7 Januari 2009, 14:10:50 »

Hallo schorsje,

Ik kan me voorstellen dat het zeer doet om te zien dat je Bulletje in een paar weken enkele jaren ouder wordt.

Ook ik ben eens met een nieuwe Suzuki (500 Km op de klok) gaan rijden op een mooie zonnige dag in de winter omdat ik de verleiding niet kon weerstaan. Toen ik na een week het laken weghaalde schrok ik me de "blubber". Roest en aangetast aluminium.
Helemaal mooi wordt het dan nooit meer.

Maar als het werkelijk zo erg is bij jouw Bul, dan zijn er wel oplossingen voor. Er zijn n.l. bedrijven die de veerpoten weer als nieuw kunnen polijsten en daarna weer aflakken. Bouten en moeren zijn te vervangen en RVS kun je zelf poetsen met speciaal RVS poetsmiddel. Al met al is er dan na de winter veeeeel poetswerk.

Ik gebruikte altijd zuurvrije vaseline (dik opgebracht) en ML tectyl. Dit gaf een redelijk resultaat, maar helemaal ongeschonden kom hij niet uit de winter en dat zul je op de koop toe moeten nemen.

Jammer,want ze zijn toch zo mooi hé zonder vlekken.
Sterkte en hopelijk is de winter snel voorbij.

Groeten Karel
kowalski
Betalende leden
Full Member

Luctor Et Emergo (geëmigreerde Zeeuw)

« Antwoord #2 Gepost op: 8 Januari 2009, 07:09:29 »

Ik kan me voorstellen dat je het zonde vindt, maar het is voor mij toch ook in de eerste plaats m'n woon-werkvervoer. En dus een gebruiksvoorwerp. Als hij daar niet tegen kan, had hij een andere carričrekeus moeten maken  Knipoog. Natuurlijk vond ik die vlekken op de voorvork na de eerste winter vervelend, maar soit, het is niet anders en nu zit er zo'n dikke laag vuil op dat het nauwelijks meer erger kan. Ach, ik zelf geniet ondanks dit weer nog elke dag van het rijden, al is het dan met een zeer aangepaste snelheid. Als de vorst voorbij is, krijgt hij een mooie schoonmaakbeurt. En een pekelmotor voor de winter erbij, dan word ik veroordeeld tot slapen in de schuur en daar wil je nu niet zijn  Boos Grijns . Ach, over 2 jaar staat er dik 50k op de teller en wie geeft er dan nog geld voor bij inruil? Dan kan je hem maar beter goed gebruikt hebben...

Greetz, kowalski.

____________________________________________________________________________________________________
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 (Bulldog forever in my heart)
Ook al heb je geen leven, dood kan ŕltijd nog.
wanefv
Betalende leden
Full Member

Asse (B)

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Januari 2009, 20:26:55 »

het is voor mij toch ook in de eerste plaats m'n woon-werkvervoer. En dus een gebruiksvoorwerp. ... kan je hem maar beter goed gebruikt hebben...

ben het hier helemaal mee eens! Bij mij is het zijn 2de winter nu en op de voorvork zijn er idd sporen te zien.  Maar ze verkleuren niet echt en ze geven geen structurele problemen (aluminium roest niet in) dus ja... Verder vind ik het nog wel meevallen met de bull: er zijn slechts 2 echte pijnpunten: de voorvork en dan de zwarte metalen leiding die langs de voorzijde van de eerste cilinder naar achter loopt. Daar komen ook roestporen op en das blijkbaar geen alu. Daar maak k me wat meer zorgen over. Boos Maar kom, een royale laag goeie vette mtb-ketting-olie lijkt het goed te doen dus in de winter hoort dat bii het wasritueel.

Een auto heeft hier nog meer last van, maar daar zit alles achter de carrosserie. Net zoals die Pan van je man. N naked heeft hier niet echt sneller last van maar t zit wel altijd in het zicht. Das dan n nadeel(tje) van het 'bloot' rijden.

Spijtig maar niet meer dan dat.   Ik weet het niet

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: