BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 Mei 2012, 13:47:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.032 aantal berichten in 2.137 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: CrimeDoc
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  BT1100 Bulldog
| |-+  Algemeen (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Aircooled?
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Aircooled?  (gelezen 1472 keer)
achilles13
Gast
« Gepost op: 26 Oktober 2008, 23:09:43 »

Hi all , ik ben van plan een Bull aan te schaffen , maar een vriend van me raadde me een luchtgekoelde motor af   , gezien deze volgens hem als je in warme temperaturen snel zal overhitten ... Is hier iets van waar? Zal de bt1100 bij pakweg 35° c  al te warm worden?
Ik vind het zo een mooie moto , en zou 'm gaan gebruiken voor woon-werk en eventueel in de vakantie's een reisje?

Met vriendelijke groet , Stijn
kowalski
Betalende leden
Full Member
Geslacht: Man

Luctor Et Emergo (geëmigreerde Zeeuw)

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2008, 06:50:22 »

Wel, ik gebruik de motor nu ruim anderhalf jaar voor woon-werkverkeer en wat vrije tijdsritten - als ik de kans krijg van moeders, tenminste  Boos - en oververhitting heb iik nog nooit meegemaakt. Bij warm weer en stilstaand voor een verkeerslicht komt er best een bak warmte omhoog van het blok, maar oververhit, nee. De Bulldog maakt nu ook weer niet zoveel toeren dat dit volgens mij een mogelijkheid zou zijn. Het blok gaat al zo lang mee en alle kinderziektes zijn er al lang en breed uit. Blokken die meer dan 10.000 toeren draaien, daar zou ik niet direct voor luchtgekoeld kiezen - dat doen de fabrikanten dan ook niet. Zie het maar een beetje als old-school, luchtgekoeld, en old-school is tegenwoordig weer cool. Veel streetfighter-bouwers zweren bijvoorbeeld bij een old-school luchtgekoeld GSX-R-blok uit de jaren '80. Ga gerust een proefrit rijden en laat je inpakken door de looks, het koppel, het geluid en het feit dat je iets rijdt, wat niet iedereen heeft. R6-en rijden er genoeg...

Greetz, kowalski.

____________________________________________________________________________________________________
State Of Mind: Six Degrees Of Inner Turbulence & Systematic Chaos
Prozac: Yamaha MT-01 (Bulldog forever in my heart)
Ook al heb je geen leven, dood kan àltijd nog.
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

exit

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Oktober 2008, 08:24:34 »

Wat een kulverhaal. Het blok van de Bulldog wordt al pak 'm beet 20 jaar geproduceerd en dacht je nou echt dat ze dat nog zouden doen als ie te warm zou worden ??

Ad

Doggy2
Betalende leden
Hero Member

hoboken ( B )

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Oktober 2008, 08:54:03 »

Wat een kulverhaal. Het blok van de Bulldog wordt al pak 'm beet 20 jaar geproduceerd en dacht je nou echt dat ze dat nog zouden doen als ie te warm zou worden ??

Ad

ge kent misschien véél van motoren Ad maar van manieren hebt ge toch gééne kaas gegeten hé.
als je géén ochtendmens bent,dan moet je ook niks posten voor 12 U misschien !!!
met het blok heb je géén problemen Stijn.

grts danny

ThunderBull
Sr. Member

Vogelenzang - NL

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Oktober 2008, 10:04:09 »

Hoi Stijn,

Vakantie, vorig jaar zomer, bloed en bloed heet, Dolomieten, omhoog blaffen met die Bull (wat een genot!!)....

Ik was tot op de draad verhit, de Bull gaf geen krimp! Nee, maak je niet druk; oververhit zijn kent de Bull niet.

Groetz, Aat.

Je kunt niet alles hebben. Waar zou je het moeten laten?
Hotdog
Betalende leden
Hero Member

"See You On the Road"

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Oktober 2008, 11:10:19 »

Stijn welkom op het forum en veel plezier.

In Memory of ThunderBull 25.11.1940/23.11.2008  "Take a nice long ride my friend..."

http://www.youtube.com/watch?v=q-Qef7MfRQU&feature=related
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member

exit

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Oktober 2008, 14:55:45 »

Ad

ge kent misschien véél van motoren Ad maar van manieren hebt ge toch gééne kaas gegeten hé.
als je géén ochtendmens bent,dan moet je ook niks posten voor 12 U misschien !!!
met het blok heb je géén problemen Stijn.

grts danny

sorry dat ik lomp overkwam, was niet bedoeld Droevig excuses

ik vindt het alleen ongelooflijk hoe mensen, zoals die vriend van Stijn, maar iets roepen waar ze geen verstand van hebben

ik heb ook geen verstand van motoren maar kan wel bedenken dat een grote fabrikant als Yamaha echt geen luchtgekoelde motoren op de markt brengt die niet tegen de warmte bestand zijn

welkom op het forum trouwens Stijn (ochtend is al voorbij)

Doggy2
Betalende leden
Hero Member

hoboken ( B )

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Oktober 2008, 21:47:04 »

zo zie of lees ik u véél liever zenne Ad  Knipoog mijn welgemeende dank hiervoor  Lachebek

grts danny

achilles13
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Oktober 2008, 18:46:16 »

Heel erg bedankt allemaal  Knipoog nu is het slechts een paar maanden nog sparen geblazen Lachen
En no worries , zo snel ben ik niet beledigd Knipoog

Met vriendelijke groeten ,
Stijn
Manza
Jr. Member
**

« Antwoord #9 Gepost op: 7 November 2008, 07:16:33 »

Deze zomer (midden augustus) hebben wij de Bull meegenomen naar Zuid Frankrijk. Ritten van 200km bij 40° en meer ... heb niet 1 seconde problemen gehad er mee.

Ik mis mijn ex nog steeds ... maar het is er niet meer zo ver naast!
Toon68
Betalende leden
Full Member

NL (Noord Brabant )

« Antwoord #10 Gepost op: 7 November 2008, 17:44:40 »

Hoi Stijn,

Allemaal cowboy verhalen zo ze dat hier in Brabant zeggen Grijns Grijns De bull is dit jaar in de Oostenrijkse Alpen geweest en heeft verschillende passen gereden ,waaronder de Grossclockner met zeer warm weer en moet zeggen zonder problemen! Knipoog

Groeten Toon

ps. Als je nog een mooie Bull zoekt Verbaasd

Ik weet niet veel en wat ik weet vergeet ik weer..
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: