BT1100Bulldog.nl/be/eu
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 Mei 2012, 13:15:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
23.032 aantal berichten in 2.137 topics door 430 geregistreerde leden
Nieuwste lid: CrimeDoc
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  BT1100 Bulldog Forum
|-+  BT1100 Bulldog
| |-+  Algemeen (Moderator: BulldogWebguy)
| | |-+  Oprijplaat voor aanhangwagen in Hubo
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Oprijplaat voor aanhangwagen in Hubo  (gelezen 2042 keer)
Manza
Jr. Member
**
Geslacht: Man

« Gepost op: 19 Mei 2008, 21:52:41 »

Dag snorrende snorren...

Even een vraagje. In de Hubo (België) staan er oprijplaten te koop voor 39 euro. Dat is niet veel want er zit bij de promotiefolder ook nog eens een 10% kortingsbon. Als je zo eens rond kijkt op Kapaza enzo kom je er al snel achter dat die dingen makkelijk het 2 en 3 dubbel kosten.

De plaat kan tot 200kg belast worden. Heeft iemand een idee of dit kan dienen voor de Bull? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Bull 230 kg weegt. Het is om sporadisch weg eens te gebruiken. Op die 200kg zal wel een beetje overschot zijn zeker of zou dat echt redelijk precies zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes

Ik mis mijn ex nog steeds ... maar het is er niet meer zo ver naast!
wanefv
Betalende leden
Full Member

Asse (B)

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Mei 2008, 14:36:20 »

ik denk wel dat er wat overschot op dat soort zaken zit. Maar dat gewicht van 230kg, was dat niet droog aan de haak? Als dat het geval is ligt het werkelijke gewicht nog wel 30kg hoger...maar daar ben k dus niet zeker van (en heb de papieren niet bij de hand). T is dus nen nipten vind ik. Ik persoonlijk zou t wel durven doen, en indien nodig die plaat nog wat verstevigen met een paar metalen balken die je voor een paar euro kan vinden... maar da hangt van t design van de plaat en je eigen kunnen en goesting af... Puur op de cijfers is t idd een nipte zaak. Natuurlijk moet je je eens afvragen wat er gebeurd als de plaat het niet houdt: breekt ze door (hout en soms ook aluminium), of zal ze doorbuigen (ijzer)? In het eerste geval gaat het je meer kosten dan een duurdere oprijplank, het tweede geval is zo erg niet.

maw :  Knipoog k weet het ook niet zo...

dikkertje
Betalende leden
Sr. Member

NL Valkenswaard

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mei 2008, 15:33:24 »

Sterk genoeg,hier bij de motorzaak hebben ze ook zo een oprijplank bij hun aanhanger.
Motor staat op 2 wielen dus gewicht ook.
groeten, dikkertje
Manza
Jr. Member
**

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2008, 20:56:56 »

inderdaad dikkertje ... dat was zo ook ongeveer mijn gedacht. Die 230kg (of iets meer) komt niet op 1 wiel er op te staan. Ik denk dat ik er zal om gaan en eens bekijken en indien nodig steek ik er nog een balkje bij.

M'n pa verhuist dit weekend definitief naar Pexiora (Zuid Frankrijk). Dat ligt op ongeveer 100km van Andora. Vorige week was ik daar ook al en ben toen eens in de Pyrineeen gaan toeren met de auto en eens doorgereden naar Andora. Ongelofelijk mooi daar en dus zeker en vast iets om eens te doen met de Bull. 

Alleen zie ik het niet zitten om met de Bull tot daar te rijden. Vandaar... Bull op de aanhanger en weg naar daar...

En daarvoor heb ik dus zo'n oprijplaat nodig...

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik mis mijn ex nog steeds ... maar het is er niet meer zo ver naast!
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: