Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
5 Februari 2012, 11:58:48
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
23.002
aantal berichten in
2.119
topics door
423
geregistreerde leden
Nieuwste lid:
david
BT1100 Bulldog Forum
Algemeen/General
Over de site/About the site
(Moderator:
BulldogWebguy
)
Betaalde site
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
[
1
]
2
3
Auteur
Topic: Betaalde site (gelezen 6609 keer)
Zen
Newbie
Geslacht:
Betaalde site
«
Gepost op:
7 Augustus 2007, 17:18:56 »
Ik las net in een mailtje dat deze site een betaalde site gaat worden. Ben bang dat ik dan afhaak. Leuke site om één en ander op te lezen maar om er een bedrag voor te betalen zie ik niet zitten voor mezelf, daarvoor gebruik ik hem te weinig. Iemand anders ook een maitje gekregen?
motormuis
Betalende leden
Hero Member
Geslacht:
It's my world.You're just living in it. NL
Re: Betaalde site
«
Antwoord #1 Gepost op:
7 Augustus 2007, 17:21:11 »
ja, iedereen heeft er één gehad.
het geld is alleen om de site draaiend te houden.
dus denk ik dat iedereen voor zich zelf moet bepallen of je het doet of niet.
gr. motormuis
Zen
Newbie
Geslacht:
«
Antwoord #2 Gepost op:
7 Augustus 2007, 19:14:24 »
Citaat van: motormuis op 7 Augustus 2007, 17:21:11
ja, iedereen heeft er één gehad.
het geld is alleen om de site draaiend te houden.
dus denk ik dat iedereen voor zich zelf moet bepallen of je het doet of niet.
Ja logisch, vind het ook niet gek.....lijkt me toch een hele klus bijhouden. Jammer dat met advertenties zoiets niet in stand gehouden kan worden, maar daarvoor komen er te weinig op de site denk ik.
ThunderBull
Sr. Member
Geslacht:
Vogelenzang - NL
«
Antwoord #3 Gepost op:
7 Augustus 2007, 19:18:31 »
Deze berichten misschien naar ander draadje?
Je kunt niet alles hebben. Waar zou je het moeten laten?
lexe
Betalende leden
Sr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #4 Gepost op:
7 Augustus 2007, 19:19:12 »
Citaat van: Zen op 7 Augustus 2007, 19:14:24
Ja logisch, vind het ook niet gek.....lijkt me toch een hele klus bijhouden. Jammer dat met advertenties zoiets niet in stand gehouden kan worden,
maar daarvoor komen er te weinig op de site denk ik
.
geheel juist + dat het erg modelgericht is dus ook niet intressant voor adverteerders.
misschien dat als er bv 200 actieve gebruikers dagelijks komen dat het wel weer intressant wordt.
bedenk wel dat deze site in de lucht tehouden denk aan servers, software ect, dat die bedrijven het ook niet voor niets doen en het geld moet dan op tafel komen. op gegeven moment wordt het teduur voor de 'eigennaar' van de site om het op eigen kosten draaiende tehouden. dus is jouw bijdrage en die van andere de oplossing om het in de lucht tehouden.
en voor niets komt de zon op.
persoonlijk monteur van motormuis.
Triumph Sprint ST 1050 2006
www.suzukibanditclub.nl
www.motor-forum.nl
robbulldog
Betalende leden
Newbie
«
Antwoord #5 Gepost op:
7 Augustus 2007, 20:07:02 »
de kosten per jaar bedragen € 9,00.
dat is mi niet veel om dit informatieplatform draaiende te houden, links of rechts een goede tip gebruiken kan ook veel € schelen.
ik vind het een professionele site en zie hem graag in de lucht blijven, dus hoe meer mensen ca. 6 liter benzine kunnen spenderen hoe beter.
groet
rob
timpi
Betalende leden
Full Member
Geslacht:
Wijgmaal (B)
«
Antwoord #6 Gepost op:
7 Augustus 2007, 21:44:44 »
Ik geef liever 9 euro per jaar dan elke avond een vervelende reclame pop-up weg te klikken...
Maar het is zoals motormuis zegt: ieder moet voor zichzelf de keuze maken...
Ik ben alvast blij dat er eigenlijk geen enkele echt boze reactie op dat betalen gekomen is - dat bewijst hoe sympathiek de meeste doggers zijn, niet?
grtz
tim
Dabby
Full Member
Geslacht:
Antwerpen (BE)
«
Antwoord #7 Gepost op:
7 Augustus 2007, 22:32:46 »
Dit forum heeft me echt over de streep getrokken om voor de Bulldog te gaan, zelfs als eerste motorfiets en beginnende bestuurder.
Daar heb ik nu echt geen seconde spijt van
Dus, leve het BOG-forum! zeker 9 euro waard
Ik heb zelf ook een website gehad dus ik weet dat het vooral veel tijd kost om het up-and-running te houden.
Herrie
Betalende leden
Full Member
Geslacht:
Eindhoven (NL)
«
Antwoord #8 Gepost op:
7 Augustus 2007, 23:08:50 »
Ik heb geen bericht gehad ?? Maar die 9 euro heb ik er graag voor over, uiteindelijk heb ik mijn, gehavende Bull, door deze site gekocht !
Groet
Herman
Bulldoggy
Betalende leden
Full Member
Geslacht:
NL - Heerlen (Limburg)
«
Antwoord #9 Gepost op:
8 Augustus 2007, 07:45:19 »
Citaat van: Zen op 7 Augustus 2007, 17:18:56
Ik las net in een mailtje dat deze site een betaalde site gaat worden. Ben bang dat ik dan afhaak. Leuke site om één en ander op te lezen maar om er een bedrag voor te betalen zie ik niet zitten voor mezelf, daarvoor gebruik ik hem te weinig. Iemand anders ook een maitje gekregen?
Besef dat met die 9 euro ook een stukje continuiteit wordt gewaarborgd. Een extra motivatie voor de webmaster om dit fantastische forum 'in de lucht' te houden voor dit luttele bedrag...
AdjeBulldog
Betalende leden
Hero Member
Geslacht:
exit
«
Antwoord #10 Gepost op:
8 Augustus 2007, 10:08:33 »
Lijkt me vrij normaal omdat we geen club (met bestuursleden en financiele middelen) vormen. Kosten van deze site kunnen toch niet door 1 persoon (die maar moet hopen op vrijwillige bijdragen) gedragen worden.
Ad
http://www.youtube.com/watch?v=007hJKVDSXc
.
CarNy
Full Member
Geslacht:
Lummen (B)
«
Antwoord #11 Gepost op:
8 Augustus 2007, 10:56:30 »
Citaat van: Bulldoggy op 8 Augustus 2007, 07:45:19
Besef dat met die 9 euro ook een stukje continuiteit wordt gewaarborgd. Een extra motivatie voor de webmaster om dit fantastische forum 'in de lucht' te houden voor dit luttele bedrag...
En toch denk ik dat het betalende forum zoals het nu wordt voorgesteld bij voorbaat al ten dode is opgeschreven. Voor de huidige actieve gebruikers is het forum uiteraard zijn 9 euro meer dan waard, maar ik betwijfel of er in de toekomst nog veel nieuwe gebruikers gaan bijkomen.
Ik denk dat het werk i.v.m. het forum pas begint wanneer het een betaalsite wordt... Nieuwe leden aanschrijven na een gratis periode, opvolgen wie er betaald heeft, indien niet betaald het account verwijderen.
Een betere manier om het forum te bekostigen zou volgens mij het volgende kunnen zijn.
Het forum blijft vrij toegankelijk voor iedereen, op deze manier gaat de BT1100 gepromoot blijven worden. (ik zelf was zinnens een moto te kopen, maar het had uiteindelijk toch nog een half jaar geduurd, nadat ik dit forum beginnen te lezen ben, alvorens ik tot de aankoop overging). Had ik in tussentijd moeten beginnen te betalen om het forum te volgen, was de kans groot dat de Bulldog was afgevallen in mijn zoektocht naar een motor.
Er kan wel een onderscheid gemaakt worden tussen betalende en niet betalende leden, door de toegang tot bepaalde rubrieken te beperken voor niet-betalende leden. Ik denk hier bijvoorbeel over de rubriek leden alleen toegankelijk te maken voor betalende leden, en slechts in enkele rubrieken schrijfmogelijkheid geven voor niet-leden.
BulldogWebGuy zou verder perfect kunnen ontlast worden van administratie rond betalende en niet-betalende leden. Het enige dat hij dient te verkrijgen is een lijst van de gebruikers die hij een hoger toegangsrecht dient te geven, en natuurlijk de bijbehorende euro's.
Ik haal dit niet aan omdat ik geen 9 euro wil betalen (heb in het verleden zelfs vrijwillig voor meerdere jaren betaald), maar ben bezorgd over de toekomst van het forum onder de betalende vorm zoals nu vooropgesteld.
Groeten,
ex BulldogDriver Benny.
Suzuki AC50 - Yamaha Special 250 - Suzuki Intruder 750 - Yamaha BT1100 - BMW R1200GS
theLith
Betalende leden
Sr. Member
Geslacht:
NL, nu Arnhem, was ooit Noord-Sleen
«
Antwoord #12 Gepost op:
8 Augustus 2007, 12:45:19 »
Citaat van: CarNy op 8 Augustus 2007, 10:56:30
En toch denk ik dat het betalende forum zoals het nu wordt voorgesteld bij voorbaat al ten dode is opgeschreven. Voor de huidige actieve gebruikers is het forum uiteraard zijn 9 euro meer dan waard, maar ik betwijfel of er in de toekomst nog veel nieuwe gebruikers gaan bijkomen.
Ik denk dat het werk i.v.m. het forum pas begint wanneer het een betaalsite wordt... Nieuwe leden aanschrijven na een gratis periode, opvolgen wie er betaald heeft, indien niet betaald het account verwijderen.
Een betere manier om het forum te bekostigen zou volgens mij het volgende kunnen zijn.
Het forum blijft vrij toegankelijk voor iedereen, op deze manier gaat de BT1100 gepromoot blijven worden. (ik zelf was zinnens een moto te kopen, maar het had uiteindelijk toch nog een half jaar geduurd, nadat ik dit forum beginnen te lezen ben, alvorens ik tot de aankoop overging). Had ik in tussentijd moeten beginnen te betalen om het forum te volgen, was de kans groot dat de Bulldog was afgevallen in mijn zoektocht naar een motor.
Er kan wel een onderscheid gemaakt worden tussen betalende en niet betalende leden, door de toegang tot bepaalde rubrieken te beperken voor niet-betalende leden. Ik denk hier bijvoorbeel over de rubriek leden alleen toegankelijk te maken voor betalende leden, en slechts in enkele rubrieken schrijfmogelijkheid geven voor niet-leden.
BulldogWebGuy zou verder perfect kunnen ontlast worden van administratie rond betalende en niet-betalende leden. Het enige dat hij dient te verkrijgen is een lijst van de gebruikers die hij een hoger toegangsrecht dient te geven, en natuurlijk de bijbehorende euro's.
Ik haal dit niet aan omdat ik geen 9 euro wil betalen (heb in het verleden zelfs vrijwillig voor meerdere jaren betaald), maar ben bezorgd over de toekomst van het forum onder de betalende vorm zoals nu vooropgesteld.
Dit vind ik wel een hele goeie!!!!
Topics Algemeen en Leden en offtopic gratis houden, technische info etc. laten betalen!!!!!!!!!!!
Joost
Newbie
Geslacht:
«
Antwoord #13 Gepost op:
8 Augustus 2007, 13:28:46 »
Ik heb er persoonlijk ook niets op tegen om 9€/jaar te betalen, maar ik denk dat CarNy - Benny gelijk heeft en dat er een drempel wordt gecreërd voor mensen die nog geen keuze hebben gemaakt.
Overtuigde adepten hebben er veronderstel ik zeker geen probleem mee om deze schat aan informatie mits een kleine bijdrage toegankelijk te houden.
Ik ga in elk geval al betalen, en onder welke vorm het binnenkort verder zal lopen zien we wel!
greetz
Joost
BulldogWebguy
Administrator
Sr. Member
Geslacht:
Best (NL)
«
Antwoord #14 Gepost op:
8 Augustus 2007, 13:43:11 »
Dank voor jullie reacties en open discussie.
Graag wil ik even reageren
Er wordt straks na 1 september een onderscheid gemaakt in toegangsniveaus.
Een aantal algemenere forums blijven leesbaar voor niet betalende bezoekers.
Daarnaast zal ik het toegangsnivo veranderen voor de overige forums zoals de leden en technische forums.
Pas als iemand betaalde toegang heeft kan die persoon berichten lezen en plaatsen in alle forums.
Zo kan een algemeen geinteresseerde bezoeker wel degelijk e.e.a. lezen in de forums en een goede indruk krijgen.
Wat reclame betreft: ik ben een sterke voorstander van een zo reclameloze website. Ik erger mezelf altijd groen en geel aan sites en forums die bol staan van de reclame. Bovendien zal en wil ik onafhankelijk blijven. Ik zou niet willen dat een adverteerder gaat bepalen hoe wij als leden "ons" forum willen inrichten.
Tot slot: betaalde leden zullen ook extra functionaliteit krijgen.
Ik ben bezig met een fotogallery, zodat we al het Bulldog beeldmateriaal ook via deze site kwijt kunnen.
Daarnaast ga ik de mogelijkheid testen om via mail te kunnen reageren op berichten van het forum.
Verder sta ik uiteraard open voor suggesties!
Dank voor het meedenken.
Groet,
Rene
PS. Ik zal deze discussie verplaatsen naar het "Over de site" forum.
BulldogWebguy
BT1100 rijder sinds 24 mei 2004 | Webmaster & Siteowner |
www.one-company.nl
Surf happy & Drive safe
motormuis
Betalende leden
Hero Member
Geslacht:
It's my world.You're just living in it. NL
«
Antwoord #15 Gepost op:
8 Augustus 2007, 14:44:37 »
zo wat ik nu lees.
vind ik één woord
geweldig.
we gaan er voor.
zelf ben ik dan ook nog lid van een andere site, nou die kost per jaar 20 euro dus 9 euro is dan niets.
niet betallen geen extra info over je mooi hond.
ja, reclame hoef van mij ook niet. dus ik sluit mij aan bij het idee.
gr. motormuis
Judass
Betalende leden
Hero Member
Geslacht:
BIG TWIN = BIG BALLS CHANGSHU - CHINA
«
Antwoord #16 Gepost op:
8 Augustus 2007, 15:07:31 »
Helemaal eens met die ouwe uit de Limburg, drempel wordt te hoog voor nieuwe geintresseerden. Het systeem dat Rene voor ogen heeft is ook in die richting, wel even opletten dat de nieuwe bezoeker duidelijk weet en begrijpt wat er achter de coulissen te beleven valt.
Je kan bv een klein deeltje van de foto's laten zien of als m'n iets zoekt via de zoekfunctie, het aantal hits laten zien en als je dan de details wil weten wilt moet je eerst een account aanmaken en betalen.
Mijn 9 € krijg je alvast.
gr Bob
Behandel een ander zoals ge zelf wenst behandeld te worden
Kijk voor meer foto's en details op mijn webstek:
http://www.judass.be
Zen
Newbie
Geslacht:
«
Antwoord #17 Gepost op:
9 Augustus 2007, 09:55:50 »
Snap het volkomen, maar ik betaal me scheel aan kleine bedragen hier en daar. Paar euro's voor dit en paar euro's voor dat. Ik heb een keer opgeteld dat ik bij elkaar 200 euro aan allerlei kleine abonnementen en lidmaatschappen per maand betaal. Ik moet een keer de grens trekken en 95% van mijn info over de Bull haal ik toch bij mijn garage die alles toch weer fixed indien nodig. Ik gebruik de site meer om leuk contact met andere bullrijders te hebben. Begrijp me niet verkeerd, dat ik het prima vind dat het een betaalde site wordt maar voor mij persoonlijk houd het dan op. En ik weet wat het is om sites bij te houden ...en ik geef de webmaster groot gelijk dat ie het niet voor niks doet.
-Bulldog-
Jr. Member
Geslacht:
«
Antwoord #18 Gepost op:
12 Augustus 2007, 10:53:50 »
Citaat van: timpi op 7 Augustus 2007, 21:44:44
Ik geef liever 9 euro per jaar dan elke avond een vervelende reclame pop-up weg te klikken...
..........................................
een reclame moet niet persee met popups en ook niet direct bulldogonly zijn
zie bv.:
http://www.thefastforum.be/phpbb/about11022.html
(boven aan, halverwege en onderaan de pagina)
en ik moet eigenlijk eerlijk toegeven dat ik ook niet van plan ben om te betalen voor een forum (voor geen enkel webpagina eigenlijk)
er zijn er genoeg te vinden die gratis zijn.
ik weet ook dat zo iets onderhouden tijd en geld kost (doe het zelf ook)
en dat ik in de toekomst als het zo zal zijn ik het hier wel zal missen
http://www.wegenijo.be
DoggyStyle
Hero Member
Geslacht:
«
Antwoord #19 Gepost op:
12 Augustus 2007, 11:48:12 »
Ik heb een tijdje afgewacht om mijn gedacht te zeggen over de site die betalend zal worden, maar 'k ga het nu toch doen.
Eigenlijk ben ik ook niet van zin om te betalen, het gaat me niet om het geld hoor. 9 euro per jaar is eigenlijk zo goed als gratis, maar principieel vind ik het niet oké. Ik betaal maandelijks voor vanalles en nog wat. M'n internetaansluiting bijvoorbeeld kost al zo'n dikke 41 euro per maand, als ik moet gaan betalen om actief te zijn op een forum dan vind ik dat 'k verkeerd bezig ben.
Fora moeten gratis zijn vind ik, gaat dat niet dan bestaan er nog altijd alternatieven. Ofwel zoek je sponsors, ofwel ga je de gratis toer op. Er zijn hopen plaatsen op het net waar je zelf gratis een forum kunt opstarten, zonder flisende banners en met weinig reclame. Kijk naar dit bijvoorbeeld, heb ik even snel aangemaakt, 't is maar een testforum hé, 'k wil hier geen volk weghalen hoor, het is gewoon om aan te tonen dat je mooie gratis fora kan maken:
http://yamahabt1100ben.eamped.com/
Enfin, ik heb mijn gedacht gezegd.
Groeten Jan
Pagina's:
[
1
]
2
3
« vorige
volgende »
Ga naar: